
Animácie:
1. hodina: - piskelapp.com
2. hodina: - PhotoScape - editor gif - vytvoriť giff
3. hodina: - PowerPoint - animácie
4. hodina - PowerPoint - animácie - výstupný projekt
Reprezentácie a nástroje - práca s grafikou
Softvér a Hardvér, počítač a prídavné zariadenia
Opakujeme - Test č.1 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOEg2zVLOYzjTNb7_V0mlaCstpicn5d6XzkQTetv1Mmt9C6A/viewform?usp=sf_link
Základná zostava PC - odkaz na pracovný list
- obrázok odfoť (screenshot)
- otvor 3D Skicár
- doplň pracovný list
Programujeme!
Čo je to micro:bit?
Micro:bit je programovateľný minipočítač, ktorý môže byť naprogramovaný tak, aby sa rozsvietil za použitia radu malých LED, môže detekovať pohyb, ovládať hry, prehrávať hudbu . Každý prvok je úplne programovateľný pomocou softvéru, ktorý je na webe mikrobit.org. Prístupný z počítača, tabletu alebo mobilného telefónu. S pc sa prepája pomocou micro USB a s tabletom a mobilom pomocou bluetooth.
Materiál: https://www.ucimeshardverom.sk/
informatika20.sk - prezentácie - príprava na hodinu
Programujeme v prostredí makecode
Popis:

Úloha č.1 - Vytvor si menovku
Úloha č.2 - Tlčúce srdce
Úloha č.3 - Animované zvieratká
Úloha č.4 Otvorte si Makecode
simulátor a pripravte program, ktorý vykoná nejakú akciu po stlačení jedného z
tlačidiel. Program stiahnite do micro:bita a
vyskúšajte, či funguje bez chyby (teda tak ako ste to chceli).
Úloha č.5 - Animácia naprieč micro:bitmi
- pracujeme v skupinách
- animujeme smajlíka, ktorý prechádza dvoma micro : bitmi
Úloha č.5 - Hod kockou - Vytvorte kód, ktorý po stlačení tlačidla A vygeneruje a zobrazí náhodné číslo od 1 do 6, počkajte 2s a vymažte obrazovku.
Úloha č.6 - Hod mincou - Niekedy je rozhodovanie sa ťažké a vtedy si hádžeme mincou. Čo ak ale nemáme mincu pri sebe? Môžeme využiť micro:bit. Ten dokáže náhodne generovať čísla, ktoré môžeme následne zobraziť na obrazovke.
Úloha č.7 - Hod mincou - Skús naprogramovať micro:bit tak, aby pri zatrasení vypísal náhodné číslo od 1 do 6 (tak ako kocka). Číslo sa po 1 sekunde zmaže. Program bude veľmi podobný ako v predchádzajúcej úlohe.
Senzor pohybu: (Akcelerometer) - senzorom, ktorý ti povie, ako hýbeš s micro:bitom a ktorým smerom.
Snímanie potrasenia -
Snímanie potrasenia micro:bitu je podobné snímaniu stlačenia tlačidiel. Stačí použiť príkaz keď potrasenie z kategórie Vstup. Skús naprogramovať jednoduchý program, ktorý pri spustení zobrazí smutného smajlíka a pri potrasení zobrazí šťastného smajlíka.
Naklonenie vľavo a vpravo
Skús naprogramovať micro:bit tak, aby pri naklonení vľavo zobrazoval šípku smerujúcu vľavo a pri naklonení vpravo zobrazoval šípku smerujúcu vpravo.
Otáčanie smajlíka - ako na mobile - Senzory naklonenia majú v sebe vbudované aj mobilné telefóny a využívajú ich napríklad na to, aby vedeli, do ktorej strany otočiť obrazovku, keď otočíme mobilom. My teraz na micro:bite naprogramujeme to isté - na displeji zobrazíme smajlíka, ktorý sa pri otáčaní micro:bitom bude otáčať tak, aby nikdy nebol dolu hlavou
Zvuk -
Naprogramuj pesničku Kohútik jarabý v prostredí makecod. kód


Premenná -
V tejto kapitole sa naučíme používať premenné a vytvoriť pomocou nich z micro:bitu počítadlo ľudí. Premenné majú ale oveľa väčšie využitie ako len počítadlá ľudí - premenné sú jedným z najzákladnejších konceptov v programovaní a určite ich budeš ešte využívať. Okrem počtu ľudí doň môžeš uložiť takmer čokoľvek - text, číslo, viac čísel, obrázky atď.
Počítadlo ľudí - V tejto lekcii si vytvoríš užitočnú pomôcku - počítadlo ľudí. Tie využívajú napríklad na festivaloch, podujatiach či diskotékach, aby organizátori vedeli, koľko ľudí pustili dnu.
Nekonečné počítadlo -
Pomocou premenných sa dá na micro:bite vytvoriť aj nekonečné počítadlo - program, ktorý na micro:bite bude postupne zobrazovať čísla od jedna po nekonečno. Skús taký program napísať a odskúšať na micro:bite. Medzi zobrazeniami čísel daj vždy pauzu 1000ms.
Krokomer
Koľko krokov denne spravíš?
Krokomer (anglicky pedometer) je zariadenie na meranie počtu krokov. Dnes sa často nachádza vbudovaný aj v mobilných telefónoch, ktoré ukazujú, koľko krokov človek za deň spravil. Krokomer sa dá na micro:bite spraviť pomocou vbudovaného senzoru pohybu.
Potrebné pomôcky: BBC micro:bit, USB kábel, batéria k micro:bitu, počítač pripojený k internetu, papierová lepiaca páska (ľahšie sa dá dať dolu z oblečenia ako klasická páska), nožnice, topánky.

Kameň, papier, nožnice - Sprav si s kamarátmi turnaj
Na dnešnej hodine síce nepostavíme robota z videa (na to sa musíme ešte veľa učiť), no budeme vedieť hrať kameň, papier nožnice pomocou micro:bita.
Postup: https://www.ucimeshardverom.sk/
informatika20.sk - prezentácie - príprava na hodinu
Hrdinovia internetu
Interland je dobrodružná online hra, vďaka ktorej získaš základné informácie o digitálnej bezpečnosti. Zahraj sa a staň sa internetovým hrdinom alebo ...
odkaz: Interland - hra