Opakujeme: Práca na známku


Animácie:

1. hodina: - piskelapp.com

2. hodina: - PhotoScape - editor gif - vytvoriť giff

3. hodina: - PowerPoint - animácie

4. hodina - PowerPoint - animácie - výstupný projekt


Reprezentácie a nástroje - práca s grafikou

Softvér a Hardvér, počítač a prídavné zariadenia

Opakujeme -  Test č.1 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOEg2zVLOYzjTNb7_V0mlaCstpicn5d6XzkQTetv1Mmt9C6A/viewform?usp=sf_link

Základná zostava PC - odkaz na pracovný list

- obrázok odfoť (screenshot)

- otvor 3D Skicár

- doplň pracovný list 

Programujeme!

Čo je to micro:bit?

Micro:bit je programovateľný minipočítač, ktorý môže byť naprogramovaný tak, aby sa rozsvietil za použitia radu malých LED, môže detekovať pohyb, ovládať hry, prehrávať hudbu . Každý prvok je úplne programovateľný pomocou softvéru, ktorý je na webe mikrobit.org. Prístupný z počítača, tabletu alebo mobilného telefónu. S pc sa prepája pomocou micro USB a s tabletom a mobilom pomocou bluetooth.

Materiál: https://www.ucimeshardverom.sk/

                    informatika20.sk - prezentácie  - príprava na hodinu

Programujeme v prostredí makecode

Popis:


Úloha č.1 - Vytvor si menovku 

Úloha č.2 - Tlčúce srdce

Úloha č.3 - Animované zvieratká

Úloha č.4  Otvorte si Makecode simulátor a pripravte program, ktorý vykoná nejakú akciu po stlačení jedného z tlačidiel. Program stiahnite do micro:bita a vyskúšajte, či funguje bez chyby (teda tak ako ste to chceli).  


Úloha č.5 - Animácia naprieč micro:bitmi

                   - pracujeme v skupinách

                  - animujeme smajlíka, ktorý prechádza dvoma micro : bitmi


Úloha č.5 - Hod kockou - Vytvorte kód, ktorý po stlačení tlačidla A vygeneruje a zobrazí náhodné číslo od 1 do 6, počkajte 2s a vymažte obrazovku.

Úloha č.6 - Hod mincou - Niekedy je rozhodovanie sa ťažké a vtedy si hádžeme mincou. Čo ak ale nemáme mincu pri sebe? Môžeme využiť micro:bit. Ten dokáže náhodne generovať čísla, ktoré môžeme následne zobraziť na obrazovke. 

Úloha č.7 - Hod mincou - Skús naprogramovať micro:bit tak, aby pri zatrasení vypísal náhodné číslo od 1 do 6 (tak ako kocka). Číslo sa po 1 sekunde zmaže. Program bude veľmi podobný ako v predchádzajúcej úlohe.


Senzor pohybu: (Akcelerometer) - senzorom, ktorý ti povie, ako hýbeš s micro:bitom a ktorým smerom.

Video: pustiť deťom asi od 15 min.


Snímanie potrasenia - 

Snímanie potrasenia micro:bitu je podobné snímaniu stlačenia tlačidiel. Stačí použiť príkaz keď potrasenie z kategórie Vstup. Skús naprogramovať jednoduchý program, ktorý pri spustení zobrazí smutného smajlíka a pri potrasení zobrazí šťastného smajlíka.

Naklonenie vľavo a vpravo

Skús naprogramovať micro:bit tak, aby pri naklonení vľavo zobrazoval šípku smerujúcu vľavo a pri naklonení vpravo zobrazoval šípku smerujúcu vpravo.


Otáčanie smajlíka - ako na mobile - Senzory naklonenia majú v sebe vbudované aj mobilné telefóny a využívajú ich napríklad na to, aby vedeli, do ktorej strany otočiť obrazovku, keď otočíme mobilom. My teraz na micro:bite naprogramujeme to isté - na displeji zobrazíme smajlíka, ktorý sa pri otáčaní micro:bitom bude otáčať tak, aby nikdy nebol dolu hlavou


Zvuk - 

     Úloha č.1            -  Cyrus je veľmi ospalý a smutný škrečok, takmer vždy spí. 
                                - Tvojou úlohou je rozveseliť škrečka.
                                   Postup:  - nastavte, aby sa zobrazovala spiaca tvár (smutná tvár) počas spustenia
                                 - potrasením nastav smutnú tvár, smútok vyjadruje zvukom "smútok"
                                 - po stačení loga hore, škrečka rozveselíme, nastavíme úsmev a pridáme hudbu vyjadrujúca veselosť
                                 - pridaj čas vyjadrenia radosti a smútky
                                -  po vyjadrení smútku a radosti vymaž obraz

Úloha č.2                - Zobrazte animáciu ikony, keď mikrofón zaznamená silný zvuk. kód
 
A teraz spojíme hodinu informatiky s hudobnou výchovou.

Naprogramuj pesničku Kohútik jarabý  v prostredí makecod. kód




Premenná - 

V tejto kapitole sa naučíme používať premenné a vytvoriť pomocou nich z micro:bitu počítadlo ľudí. Premenné majú ale oveľa väčšie využitie ako len počítadlá ľudí - premenné sú jedným z najzákladnejších konceptov v programovaní a určite ich budeš ešte využívať. Okrem počtu ľudí doň môžeš uložiť takmer čokoľvek - text, číslo, viac čísel, obrázky atď.

Počítadlo ľudí - V tejto lekcii si vytvoríš užitočnú pomôcku - počítadlo ľudí. Tie využívajú napríklad na festivaloch, podujatiach či diskotékach, aby organizátori vedeli, koľko ľudí pustili dnu.

Nekonečné počítadlo - 

Pomocou premenných sa dá na micro:bite vytvoriť aj nekonečné počítadlo - program, ktorý na micro:bite bude postupne zobrazovať čísla od jedna po nekonečno. Skús taký program napísať a odskúšať na micro:bite. Medzi zobrazeniami čísel daj vždy pauzu 1000ms.

Krokomer

Koľko krokov denne spravíš?         

 Krokomer (anglicky pedometer) je zariadenie na meranie počtu krokov. Dnes sa často nachádza vbudovaný aj v mobilných telefónoch, ktoré ukazujú, koľko krokov človek za deň spravil. Krokomer sa dá na micro:bite spraviť pomocou vbudovaného senzoru pohybu.

Potrebné pomôcky: BBC micro:bit, USB kábel, batéria k micro:bitu, počítač pripojený k internetu, papierová lepiaca páska (ľahšie sa dá dať dolu z oblečenia ako klasická páska), nožnice, topánky.

Kameň, papier, nožnice - Sprav si s kamarátmi turnaj


Na dnešnej hodine síce nepostavíme robota z videa (na to sa musíme ešte veľa učiť), no budeme vedieť hrať kameň, papier nožnice pomocou micro:bita. 

Postup: https://www.ucimeshardverom.sk/
informatika20.sk - prezentácie - príprava na hodinu

Hrdinovia internetu

Interland je dobrodružná online hra, vďaka ktorej získaš základné informácie o digitálnej bezpečnosti. Zahraj sa a staň sa internetovým hrdinom alebo ...

odkaz: Interland - hra

 

INFORMATIKA
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky